Saturday, January 23, 2016

Kasut getah - balik ke zaman silam

As Salam.

Balik dari umrah baru2 ni, barulah MMD shopping barang2 keperluan Lea untuk persekolahannya. Tahun ni macam biasa, hanya Lea sorang je yang masih bersekolah.

Selain mencari dan membeli pakaian untuk sekolah agamanya, MMD hanya membeli kain biru pekat untuknya.  Untuk bajunya, MMD dah siap2 bagi adik MMD yang tinggal di Cheras untuk belikan kain dan terus jahit.

Ini kes tak puas hati pasal tahun lepas yang baju biru untuk pakaian pengawasnya nampak cepat pudar.  Jadi tahun ni, beli kain dan dijahit terus oleh adik MMD.  Tahun kedua Lea dilantik menjadi pengawas sekolah.

Disebabkan Lea kurang rajin untuk membasuh sendiri kasut sekolahnya, tahun ini MMD pilih semua kasut getah untuknya.  Tidak seperti tahun sebelumnya, beli kasut kain kanvas.  Kasut getah lagi senang untuk dijaga.  Lapkan je kalau kotor.  Hahahaha.  Nampak tak yang ibunya juga kurang rajin kat situ.

Dua pasang kasut putih dan dua pasang kasut hitam yang berlainan design.

 

Bak kata my beloved hubby, ini dah macam dia bersekolah dulu2.  Pakai kasut getah je kerana kesempitan hidup.  Tapi sekarang lebih kerana tahap kerajinan dan kepraktikalan pemakaiannya.  Redah hujan pun tak terjejas.

As salam.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...