Thursday, January 28, 2016

Bercuti di Port Dickson di tahun baru - 01/01/16

As Salam

Malam sebelum tu MMD dah pack baju untuk 1 malam walaupun belum confirm lagi jika akan bermalam.  Macam biasa, kata 1 malam, MMD pasti akan letak baju extra juga lebih2 lagi untuk Hazry. Baginya 1 malam bersamaan dengan 5-6 pasang baju.  Selalu kena tukar bila dah basah akibat kencing, diaper terbocor.

Tujuan utama adalah untuk menziarahi kakak sulung my beloved hubby yang tinggal di Labu Johnson dan untuk juga untuk menghantar pesanan air zamzam untuk anak saudaranya.  Pukul 11pagi baru bertolak dari Port Klang.  Makan2 dan lepak kat sana hinggalah pukul 3pm.

Dalam perjalanan keluar dari Labu Johnson baru buat keputusan samada balik ke Port Klang atau terus je PD.  Anak2 sudah tentu berkata.....PD ibuuuuuu!!!!!! Kuat betul racum berdua ni.  Sorang tu dikecualikan.



Maka dengan sukacitanya my beloved hubby membelok ke kiri untuk menghala ke arah Sepang sebelum ke kiri lagi untuk ke PD.  Dengan tiada booking hotel apa2, tempat pertama ialah Corus Paradise Hotel tapi dah penuh.  Memang dijangka pun.  Ada apartment di sebelahnya tapi melihatkan keadaan biliknya yang ehmmmmm, tak jadi lah.  Lea ambil gambar je kat pool hotel ni.  Hajat tak kesampaian.



Berhenti juga ke beberapa hotel di sepanjang jalan di Jalan Pantai.  Penuh.  Cuti tahun baru sudah tentu penuh.  Last2 MMD ambil apartment persendirian dengan harga RM250.  Bolehlah untuk satu malam je.  Lepas ambil kunci, my beloved hubby pandu kereta ke tepi pantai melalui belakang apartment tu je.  Kalau jalan kaki lenguhlah juga.  Agak curam cerunnya.  Park kereta kat situ dan Lea bertukar ke baju renangnya kat dalam kereta.

Antara bidikan MMD di pantai hinggalah senja.  Cantik melihat matahari terbenam.  Allahuakbar.  Cantik sungguh2.

OK Lea, mainlah puas2 ye. MMD hamparkan tikar dan lepak2 kat situ sambil melihat gelagat manusia yang semakin ramai.  Sebelum tu tengok gelagat MMD sekeluarga dulu lahhhhh.

 



Ini Lea.  Suka mandi, mandi laut pun boleh.  Kalau mandi di pool lagilah dia suka.




Ini pulak Hazry.  Macam biasa, dia akan jadi pemerhati bebas bila adik dan abangnya bergembira.  Sesekali dia menjerit kegembiraan seakan2 dia pun join sekali.

 

Ini Hakim.  Lea kata, abang sado. Sukanya Hakim bila dipanggil macam tu.  Hahahaha.

 


Indahnya ciptaan Allah.


 
 
 

Naik semula atas bukit.  Hakim dan Lea bersihkan diri dan selesaikan tugas apa yang patut.  Kami bergerak semula ke arah bandar.  Sebab??? Sebab Lea dah nampak ada fun fair di tepi jalan semasa nak sampai ke pantai ni tadi.  Berzikir kat telinga MMD masa kat pantai untuk ke fun fair.  Layan je lahhhh,

Bukan saja Lea yang happy, Hakim dan my beloved hubby pun excited sama dan puas bermain2 kat situ. Sebahagian dari wajah2 kegembiraan mereka.

 
 
 
 
 

Dalam pukul 10pm barulah keluar dari fun fair ni.  Perut pun dah rasa lapar.  MMD suruh my beloved hubby berhenti je kat mana2 yang ada lampu neon.  Lampu neon bermakna kedai makan.  Hahahaha.  Tiap kali nampak, dah pun terlepas.  Punyalah laju my beloved hubby pandu kereta.  Last2, kami berhenti kat restoran ni.  Tak ramai orang sangat.  Baca notis kat dinding agar bersabar menunggu makanan sampai.  Pastilah kekurangan tukang masak atau pelayan ni.  Tak pe lahhh, tiada apa yang nak dikejarkan pun.



Lepas je makan, my beloved hubby pun pandu keluar dan tiba2 buat pusingan dan ehhhhh, dah sampai ke apartment?  Rupa2nya restoran tu berhadapan dengan apartment yang MMD sewa je pun.  Punyalah tak perasan.  Lebih2 lagi pada waktu malam.  Makanannya biasa2 je.  Bolehlah untuk buat alas perut waktu malam.

Sampai ke apartment, bersihkan diri dan barulah solat Isyak.  Rehat sebentar dan masuk tidur.  Ehmmmm, tempat/rumah orang, rasa tak berapa selesa.  Mata berkelip2 dalam gelap.  Entah pukul berapa MMD tidur.

OK.  Sambung lagi cerita selebihnya nanti.

As Salam.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...