Wednesday, July 27, 2011

Time tunnel

As Salam

Dah masuk 3 minggu MMD ketiadaan helper di rumah.  MMD pun kena buat rutin baru yg selama ini yg sebahagiannya dibuat oleh my helper.  Timing pun kena adjust.  Mana nak siapkan anak2 kesekolah pagi2, nak masak pagi2 untuk anak yg sekolah petang. Back to usual rutin selepas 4 tahun dibantu oleh my helper yg dah pulang ke Indo awal bulan July.

Biasanya petang2 my helper yg bawa Lea/Hazry ke playground di kawasan perumahan MMD. Sekarang dah tak de masa untuk spend masa kat situ.  Balik dari kerja, terus uruskan untuk makan malam dan sebagainya.

Jadi hujung minggu dah MMD setkan untuk bawak anak2 ke mana2 untuk beriadah, maklumlah playground kat kawasan rumah MMD tu hanya ada buaian dan jongkang jongkit je.




Dah puas bermain kat situ, kami pun beredar ke kawasan tempat rehat dan boleh duduk2 kat situ dan berposing2 sikit....harus.....!


My beloved hubby layan budak2 main dengan kapal terbang/jet kertas.


Seronok tengok mereka bermain2, hinggakan MMD terkejut bila cari kasut MMD.  Tak jumpa!  Rupa2nya my hubby dah sorok kasut MMD tinggi2.



Ingatkan dah disapu oleh kaum!!! Ye lah, MMD buka kasut dan letak di bahagian depan bangku, MMD pulak menghadap ke padang tengok mereka main jet kertas.  Kalau tak jumpa, harus berjalan kaki ayam ke kereta.

Ini playground yg agak luas di Bandar Botanic Klang.  Ada laluan jogging, tempat main basketball, padang bola yg sangat luas,  ada 3 spot playground equipment disediakan di situ. Tak lah budak2 berebut2 tunggu giliran nak main.

Tempatnya tak jauh dari AEON Jusco .

As Salam.

2 comments:

Unknown said...

daughter MMD brapa tahun ? npk sebaya ngan anak sy ..5 thn

My Mom's Diary said...

khairul: Lea 4 tahun 2 bulan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...