Tuesday, December 6, 2016

Castle of Fruits di MAHA 2016

As Salam

Urusan MMD serta hubby, Lea dan Hazry bermula dari 8.30pg pada 3 Dec 2016.  Pertamanya singgah di pejabat Andalusia untuk selesaikan baki bayaran untuk urusan umrah MMD serta my Mem besar yang akan berangkat pada bulan depan.

Lepas tu bertolak ke MAEPS Serdang.  Kalau bukan Lea yang bersungguh2 untuk ke House of Shark di MAHA ni, belum tentu MMD pergi.  Maklumlah...dah boleh agak panasnya hahahaha.


Bila dah sampai tu, nak mencari tempat parking kereta pun payah.  Umat manusia ramai sangat. Tempat parking untuk OKU pun kena rembat.  Terpaksalah parking kat tepi jalan/longkang.

Di balai tiba 1, ada disediakan tram untuk pengunjung naik dan turun di mana2 lokasi yang ingin pergi. Pada mulanya, MMD tunggu jugak van/kereta khas untuk OKU.  Tunggu punya tunggu, tak sampai2 walaupun petugas di situ berusaha untuk mendapatkan van/kereta khas tu. Jadi MMD berkeputusan, baik kita jalan je dulu ke mana2 yang larat.



Lokasi pertama ialah di Castle of Fruits.  Sebut pun buah2an.  Memang banyak sangat pilihan buah2an untuk di beli.  Selain dari tu, anak2 pokok buah serta pokok bunga pun banyak dijual.

 
Apa yang MMD beli?  My beloved hubby gembira bila MMD tak shopping anak2 pokok atau anak2 pokok orkid.  Dah tak ada tempat nak di tanam di kawasan rumah.

Geram pulak tengok buah cili yang panjang mengurai ni.



Ada anak2 pokok orkid dengan pelbagai spesis dijual serendah RM10 untuk 3 pokok. MMD kurang mahir menjaga pokok2 orkid.  Nanti kang kering kontang mati pokok orkid tu.




Yang ni je yang MMD berkenan dan beli.  Lain sikit dari pokok2 yang MMD selalu tengok.  Masih spesis kaktus kata penjualnya. Tak perlukan apa2 media untuk menanamnya.  Ikat pada dawai pun boleh hidup.  Ada yang di ikat di batu, papan pun boleh hidup dengan sempurna.  Hebatnya kuasa Allah. Siram secara semburan air 2 kali sekali pun dah cukup.  Baja orkid pun boleh guna. Ada yang serendah RM10 sepokok.  Beli 5 percuma 1. Anak pokoknya ye.  Yang dah besar tu, lain harganya.  Mahal!


Semasa beredar dari situ, terserempak dengan abang motor dengan helmet predatornya.  MMD mohon untuk bergambar bersama.  TQ abang motor!!!


Ok.  Jumpa lagi di lokasi yang seterusnya nanti.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...