Wednesday, December 21, 2016

Bergembira dengan Upin dan Ipin di MAHA 2016

As Salam

Sebenarnya, masa makan di gerai di Kampung Mak Cun, Lea dah tak senang duduk dan makan.  Cepat2 dia makan dan minta kami semua cepat2 ke Kampung Durian Runtuh.  Di situlah ada geng Upin dan Ipin, kegilaan budak2 dan juga mak budak2. Hehehe.

Sebelum tu, posing2 dulu di taman bunga yang cantik2 serta arca dinasor yang dibina menggunakan botol2 kosong.
 
 
 
 


Nak tengok Upin dan Ipin?  Percuma?  Ye...percuma jika bergambar dengan Upin dan Ipin di pintu luarnya.

 

Nak masuk kena bayar ye. MMD ambil tiket famili.  Murah sikit dari dibeli asing2.  Lupa pulak berapa MMD bayar hari tu.  Harga biasa RM25 untuk dewasa dan RM10 untuk kanak2. Setiap tiket disertakan dengan pasu plastik.  Nak buat apa?  Tunggu.....


 Ok.  Dah masuk dalam.  Ada gambar 3D kat situ.  Posing2 lagi.

 

Lea makin tak sabar.  Cepat2 nak masuk ke bahagian dalamnya lagi. Kat situ ada acara rupa2nya.  Disediakan media tanaman untuk diisi ke dalam pasu plastik yang diberi percuma tu.  Budak2 diajar macam mana untuk menyediakan tanaman.  Ada benih jagung, kacang merah, kacang hijau, anak pokok ros dan juga pokok bunga raya.

 


Dah siap tanam bagai, waktu tu dah hampir 4:00pm.  Ada acara lagi di pentas iaitu kemunculan Upin dan Ipin serta geng2nya.  Berjalan cepat2 untuk ke pentas.  Masa MMD sampai, dah ramai orang kat situ.


Petugas datang pada MMD dan minta MMD, Hazry serta Lea untuk mengikutinya.  Dia bawa kami hingga ke depan pentas.  MMD memilih agak ke tepi sedikit supaya kerusi roda Hazry tidak mengganggu pandangan orang belakang.  My beloved hubby kat mana?  Entah lah.... Ada kat area belakang sikit agaknya.

 

Budak2 riuh rendah bila maskot2 keluar dan menyanyi bersama2.  Happening betul!!!. Ada pertandingan menjawab soalan juga.  Semua dapat hadiah.  Ini dia hadiah yang diberikan oleh petugas tadi kepada Hazry sebelum acara bermula.  Hazry menjawab soalan ke?  Tidak lah....  Sudah tentu ianya akan bertukar tangan.  Siapa lagi kalau bukan kepada Lea.  Awal2 lagi dah Lea bagi tahu kat Hazry yang dia inginkannya.

 


Semua serbu maskot2 Upin dan Ipin serta geng2nya yang lain bila mereka turun dari pentas.  MMD pun tak lepaskan peluang untuk mengambil gambar Lea bersama2 dengan mereka.  Sebaik sebelum mereka naik semula ke pentas. Hazry juga menjadi perhatian bila maskot tu datang bergambar bersamanya.

 
 
 
 
 
 

 Acara berakhir dengan persembahan dari satu band.  Lupalah apa nama band tu.



Siapa yang paling enjoy?  Sudah tentu Lea. Nampak tak yang tabung Upin Ipin dah bertukar hakmilik?


Okay.  Merayap dengan cara perlahan2 ke destinasi seterusnya.  Kenapa?  Kaki dah lenguhhhhhh.

Rasa macam nak deko kat rumah macam ni.  Okay...Berangan dulu lah ye...


Jumpa lagi di lain entry.

As Salam.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...