Tuesday, April 16, 2013

Taman Burung Kuala Lumpur - Mac 2013

As Salam

Bas menuju ke Kuala Lumpur.  Destinasi seterusnya ialah Taman Burung Kuala Lumpur.  MMD pun pertama kali datang ke sini. Luas kawasannya dan lenguh jugaklah kaki MMD ni.

Lea lari ketakutan dan menjerit2 bila banyak burung2 terbang rendah untuk mendapatkan makanan yang baru ditaburkan tak jauh dari MMD.

Selepas makan tengahari  di cafe di situ. Kami kemudian ke tempat burung unta.  Sawi2 banyak disediakan untuk pengunjung memberi makan burung2 unta itu.  Baunya.....kurang nyaman ha ha ha.  Lea memang takut pada burung2 unta tu.  Nampak dia ambil beberapa batang sawi kat situ tapi semuanya diserahkan pada kawan2nya.


Antara telur2 yang dipamerkan.

Sedang menunggu untuk pertunjukan burung.

Seronok tengok budak2 semua gembira.  Ada beberapa pengunjung yang mengambil bahagian dalam pertunjukan tu. Tamat pertunjukan burung, kami semua beredar untuk ke laluan keluar.  Masih lagi banyak burung2 yang cantik2 semasa dalam perjalanan tu. Antara burung2 yang sempat MMD snap.

 
 
 
 

Ini burung yang Lea sangat2 suka.  Yang besar tu ibu, yang kecil2 tu abang Hakim, abang Hazry dan yang paling kecil tu ialah Lea. Cute kan????

Ini muka budak yang takut pada burung tapi suka sangat2 dapat datang Taman Burung Kuala Lumpur.

Selesai sudah lawatan ke Taman Burung pada pukul 2:30pm.  Naik semula ke bas untuk ke destinasi seterusnya.

As Salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...