Friday, April 19, 2013

Kenduri kendara di Muar

As Salam.

Pada 30/03/13, MMD sekeluarga berangkat ke Muar Johor untuk memenuhi jemputan kahwin anak kepada sepupu my beloved hubby yang bertugas sebagai Ketua Balai, Balai Polis Naning, Muar. Majlis kahwinnya pada 31/03/13 tapi dah dikerahnya kami semua untuk sampai awal untuk memeriahkah acara pertemuan keluarga.

Dalam perjalanan, kami melalui sebuah Kg Tanpa Wayar 1 Malaysia.  MMD pernah dengar kg tanpa wayar ni dulu dari kawan2 MMD.  MMD ingatkan mereka bergurau je.  Rupa2nya memang ada pun.
 
Masa kami sampai ke rumah tuan rumah, rewang dah pun start.  Bila kami nak tolong potong bawang ke, cuci ayam ke, semuanya suruh kami rehat.  Semuanya dah ada orang dengan tugas masing2.  Jadi MMD pun banyak melepak je la.

Cantik pelaminnya. Satu pelamin untuk majlis nikah di dalam rumah dan satu lagi di luar rumah untuk majlis persandingannya. Tema putih dan pink.  Memang Intan ni suka sangat warna pink. Baju2 persalinannya pun cantik2 juga.
 
 
 
Malamnya majlis pernikahan dan disusuli dengan majlis berinai. Inilah anak kepada sepupu my beloved hubby.  Kecil molek je orangnya.  Nak kenal?  Singgah2 la kat sini dan sini.

Pada keesokan paginya, dimulai dengan majlis khatam Quran.  Selepas tu majlis persandingannya. MMD sempat juga berposing dengan pengantin perempuannya.
Nasi berianinya sedap ditambah pulak dengan gulai dagingnya yang empuk gitu. Dua kali MMD makan.  Patutlah dah gemuk MMD.  Pipi pun dah bertambah tembamnya.

Sebelum balik, MMD sekali lagi dibekalkan dengan lauk pauknya, dengan pisangnya, dengan goodie2 bagsnya. Terima kasih abang Halim dan juga kak Esah. Selamat bermenantu baru.  Orangnya tak jauh, kat Pasir Gudang je.

Selamat pengantin baru untuk Intan dan juga Irfan.

As Salam.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...