Thursday, April 18, 2013

Jemputan ke rumah Dr Bity

As Salam

Dua minggu cuti sekolah pada bulan Mac baru2 ni,  MMD sekeluarga dijemput untuk ke rumah ex dormmate masa sekolah menengah dulu. Bayangkan dari tahun 1985, barulah sekarang peluang untuk berjumpa semula.  Kiranya re-union lah.  Sebenarnya, selalu juga chat dan bertanya khabar di FB.  Tapi kali ini betul2 bersua muka. Rumah Dr Bity di Kajang. 

MMD singgah dulu di rumah adik MMD di Cheras sebelum bergerak ke Kajang.  Macam biasalah, sesat juga walaupun dah dibagi direction nya.

Masa MMD sekeluarga sampai, dah adapun kawan2 lain yang sampai awal. Semuanya tak bawak family.  Tapi MMD macam biasalah. Kena bawak satu batilion jika sesuatu urusan tu memakan masa yang panjang. Maklumlah Hazry kan orangnya istimewa. 

Masakan istimewa dari Dr Bity ialah nasi dagang.  Memang menu kesukaan MMD.  Keropok lekor diimport khas dari Terengganu pun ada serta kuih muih.


Bila dah berjumpa tu, macam2 cerita dari cerita masa kat sekolah dulu, hinggalah cerita2 terkini.  Yang paling best ialah pengalaman Adlina semasa menaiki Sri Lankan Air untuk umrahnya.  Gelak ketawa tak ingat dunia kami semua.  Nasib baik husband Dr Bity sporting.  Dia melayan borak dengan my beloved hubby.  


Lea pun dapat kawan baru dan siap bermain badminton lagi. Kids in pink semuanya.


MMD sekeluarga yang terakhir sekali beredar dari rumah Dr Bity. Siap dibekalkan pulak dengan nasi dagang lagi oleh Dr Bity.  Malam tu MMD gantung periuk la.

As Salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...