Tuesday, March 19, 2013

CCM - Teratai Putih, Padang Besar - 24/01/13

As Salam

Kami redah je perjalanan ke Padang Besar semasa keluar dari tempat perkelahan tu.  Asal nampak signboard P.Besar, kami ikut je.  Yang penting, tangki minyak penuh.

Semasa sampai ke pekan P. Besar, MMD suruh my beloved hubby pusing2 dulu, aim kan dulu kat mana nak bershopping esoknya.  Maklumlah, masa sampai tu, dah hampir pukul 7pm. Macamlah pekan tu besar sangat kan.  Maklumlah, kami ni orang merantau... tak nak rugi masa berlegar cari kat mana nak parking kereta dan sebagainya.

Dalam perjalanan sebelum sampai ke pekan, MMD dah ternampak satu signboard resort, ambil nombor telefon dan cari2 juga hotel2 kat area pekan tu tapi mungkin MMD tak perasan kot.  Tak jumpa hotel selain yang MMD tengok signboard tadi. Jadi kami pusing balik dan  cari resort tu semula.  MMD dah call sebelum tu bertanyakan jika ada kekosongan dan harganya.

Staf kat situ memang friendly.  Ada 2 harga, satu RM85.00 dengan bilik yang tanpa peti sejuk.  MMD ambil RM95.00 yang ada peti ais.  Ni kerana MMD ada membeli anggur dan takut2 rosak jika tak disimpan dalam tempat sejuk.  Staf kat situ bagi MMD bilik yang berhadapan dengan pejabatnya walaupun MMD tak minta.  Maklumlah bila dia tengok Hazry dengan wheelchairnya.

Malamnya kami tak perlu ke luar jauh untuk mencari makan malam.  Kat resort tu sendiri ada restorannya sendiri.  Antara makanan yang kami order.  Nyam, nyam, nyammmmm.





Ayam masak tiga rasa, daging lada hitam, tomyam serta kangkung belacan.  Memang menyelerakan hinggakan nasi bertambah2 gitu.  Harganya??? Memang berbaloi dengan sedapnya dan juga saiz hidangannya.

Balik ke bilik dengan kekenyangan dan tidur di katil Finstones..  Nak tau???

As Salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...