Monday, March 18, 2013

CCM - Rimba Herba Perlis - 24/01/2013

As Salam.

MMD sambung balik cerita2 basi yang dah tertangguh ni.  Selepas puas hati menikmati keindahan taman anggur, kami keluar ke Taman Herba Perlis.  Tak jauhpun dari taman anggur tu. Taman ini pernah MMD baca dari blogger2 yang pernah sampai kat sini.  Siap ada spa herba lagi.

Masa sampai tu, dah hampir pukul 5pm.  Hanya ada sebuah kereta lain selain dari MMD sekeluarga yang mungkin dah sampai lama sebelum MMD. Tempat ni akan tutup pada pukul 5pm.  Hanya berbekalkan 10minit, memang membazir je kalau masuk dan tak lama selepas tu kena keluar kan?  Jadi MMD tak masuk pun dan sebagai kenangan MMD berposing sakan kat halaman luarnya je.



Yuran masuk, waktu lawatan serta info2 tentang kemudahan2 yang ada kat sini dah tertera terang2 kat papan tanda ni.

Lea berposing gediknya didepan ruang legar taman ni.

Antara pokok2 herba yang ada ditanam di taman herba ni.  Sebenarnya sangat2 banyak tapi  memandangkan masa tak mengizinkan MMD sekeluarga explore lebih jauh ke dalam taman ni,  jadi hanya ini dari sebahagian pokok2 yang MMD snap.

Selepas tu, kami pun beredar ke penghujung jalan.  Menurut kata Cik Ayu dari taman anggur tu, ada air terjun dan tempat berkelah di hujung jaya.  MMD pun redah lagi ke sana.

My beloved hubby buat lawak kat Hakim & Lea....katanya kalau air terjun tu lagi laju dari air kencing Hazry, OK kita berhenti dan mandi manda.  Kalau tidak....SORRYYYYYY.

Banyak juga kereta2 dipark di tepi2 jalan kat situ.  My beloved hubby dan Hakim melihat2 kawasan kat situ kot2 bolehlah budak2 ni mandi manda sebelum bergerak ke tempat lain.

Malangnya, air perlahan je, kata Hakim.  Tapi ramai juga orang2 yang datang especially remaja2 yang mungkin penduduk setempat.  Kalau orang luar, mungkin mereka berasa sangat kecewa, dahlah datang jauh2 tapi tempat nak berkelah tu tak seberapa happening sangat.

Jadi kami decided tak payahlah membazir masa kat situ hanya untuk membasuh kaki je..ahak... Lebih baik kami beredar untuk mencari tempat tidur untuk malam ni.  Maklumlah, kami ni main redah je holiday kali ni.

As Salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...