Saturday, March 18, 2017

Bekam dan roti bom

As Salam

Ni cerita my beloved hubby berbekam.  Orang yang menyediakan perkhidmatan berbekam ni bukannya orang lain pun.  Anak saudara my beloved hubby je pun.  Panggil je, terus datang rumah.  Senang.  Isterinya orang Sarawak dan buat jualan kek2 lapis Sarawak.  Memang sedap dan fresh from over gitu.

Walaupun dah beberapa kali my beloved hubby ajak berbekam sekali.  MMD tak berapa berani lagi walaupun memang tahu kebaikan berbekam ni.  Untuk wanita, sudah tentu akan dibuat oleh wanita juga.

 

Ada cup yang besar dan kecil.  Harganya pun berbeza2.  Untuk keterangan dan nak mendapatkan khidmat berbekam, boleh je hubungi Faizal 012-328 4991.

Roti canai segera ni MMD beli dari teman di taman perumahan MMD.   Lea tak panggil roti canai tapi roti bom sebab ianya bulat, kecil dan tebal.  Kalau roti canai, ianya nipis.

Hanya panaskan sekejap dan dah boleh dimakan.  Sedap pulak tu makan bersama dengan sambal ikan bilis pedas manis. Sambal bilis yang MMD buat ni memang mendapat sambutan hangat dari adik2 dan juga adik2 ipar MMD.  Makan dengan roti biasa atau dengan nasi panas2 pun sedap.

Adik2 MMD siap suruh MMD buat banyak2 dan pekkan untuk jualan.  Ehmmmm....idea yang bagus tapi rasanya belum lagi kot.   MMD ni bukannya pandai sangat bab masak memasak ni.  Kadang2 buat masakan yang sama, tak menjadi pun untuk kali kedua.

Resepi asalnya MMD belajar dari adik my beloved hubby.  Resepi turun temurun dari arwah ibunya.

 

Okay.  Selamat menjamu selera.

Opsss.  cerita berbekam masuk sekali cerita pasal makan....Ada yang mual ke?  Maaf ye.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...