Friday, March 17, 2017

Bustel Melaka

As Salam

Wahhhhh. Segar pagi ni bangun dari rumah yang tiada bertuan.  Kih Kih Kih.  Selepas sarapan, rancangan kami adalah untuk meronda2 bahagian pantai Melaka je sebelum bertolak balik ke Port Klang.  Kalau dapat minum coconut shake pun bagus juga.



Ok, Jom jelajah santai2 je.

Tempat pertama singgah ialah di Jabatan Laut Melaka.  Nyaman jer udara di sini.  Ada beberapa orang sedang memancing.  Okay, kita posing2 dulu sebelum beredar.

 



Tempat kedua yang dicari ialah Pantai Klebang.  Dua kali pusing jalan yang sama dan belok ke kiri hinggalah jalan mati di laluan tepi pantai.  Rupanya kena belok ke kanan barulah jumpa tempat yang dicari. Bukan main tersohor Pantai Klebang di Melaka, tiba2 hilang dari radar @ papantanda tiba2 tiada.  Bukan salah orang Melaka tapi salah MMD yang selalu tersasar jalan.

Agaknya masih awal lagi.  Gerai2 pun tak ada yang buka.  Harapan untuk pekena coconut shake terpadam.

Kat sini, tarikan terbaru adalah Bustel.  Hotel yang dibuat di atas bas2 yang tidak lagi beroperasi.  Kreatif.  Lain kali kalau ke Melaka, boleh cuba check in kat sini pulak.  Rasa macam mana pengalaman tidur di atas bas.




Pantai Klebang pun dah hampir sama dengan Pantai Batu Buruk di Terengganu.  Dah ditambak pantainya dan menjadi landai.  Seronok budak2 berlari2 dengan kawasan pasir yang halus dan luas.




Lea...jom posing sikit !!!.  Hazry dan my beloved hubby duduk di kereta saja.  Susah juga untuk menolak wheelchair Hazry di atas pasir pantai.  Dok relax2 dalam kereta dengan aircond lagi best....

Sebelum bergerak, MMD nak pekena nasi dengan asam pedas Melaka yang femes amos tu.  Kat sini macam2 jenis masakan asam pedas begitu juga dengan masak lemak cili api.





Sambil2 makan, berborak dengan tuan kedai.  Katanya sekarang ada pesta durian.  Dekat je dari sini.  Okay.  Bolehlah kami singgah nanti.  Dengar dari katanya dekat jer....

Dah kenyang makan, begitu juga dengan Hazry yang makan bubur nasi ayam, kami bergerak ke arah yang dicadangkan.  Biasanya kalau nak balik ke KL, MMD biasanya lalu ikut jalan ke Perigi Hang Tuah.  Kali ni, bertentangan arah pulak.

Tempat yang dikatakan tu tak nampak2 lagi.  Ohhhhh.  Jauhnya.  My beloved hubby kata, kalau tak jumpa juga, kita carilah laluan untuk balik ke KL je.  Jauhlah juga tempat tu....Akhirnya sampai juga tempat yang di cari.  Nama tempatnya ialah Melaka Tropical Fruit Farm yang terletak di Sungai Udang, Melaka.



Memang ada banyak gerai yang menjual buah2 durian.   Boleh makan terus atau bawa balik.  Anak2 pokok semaian juga banyak di jual.  MMD beli baja jer.  Sikit punya jauh merantau, beli baja jer?  Ketawa besar my beloved hubby.

Sedap juga putu bamboo perasa durian yang MMD beli kat sini.


Dah sampai hajat di hati, jom kita balik Port Klang.

Sekian.  Jumpa lagi di lain siaran.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...