Tuesday, March 14, 2017

Rumah biskut di The Puteri Pacific, Johor Bahru (13/12/16)

As Salam

Nyenyak betul tidur di sini.  Nasib baik azan dari masjid yang betul2 di hadapan hotel mengejutkan kami sekeluarga untuk solat subuh.

Bersarapan pagi di cafe hotel.  Banyak makanan untuk dipilih.  Lea pun bangun dan ikut serta untuk bersarapan kerana nak berenang di pool selepas sarapan, katanya.  Hazry macam biasa akan tetap bangun awal pagi lebih kurang 6pagi.  Kalau kat rumah, pukul 5.30pagi biasanya dah ketuk pintu biliknya minta untuk dibuka.


 Perhatikan tempat ni.  Semuanya dari biskut dan aising sempena Hari Krismas yang akan tiba.  Rasa nak makan pun ada.  Huhuhuhu.






Lea siap dengan pakaian renang di dalam blousenya.



Lepas makan, kami beredar ke pool.  Tengok Lea mandi2 sebentar.  Tiba2 MMD rasa tak sedap badan, sakit bahagian belakang badan dan senak di ulu hati.  Rasa macam lenguh2 pun ada.  MMD pun bawa Hazry naik ke bilik, pasang TV untuk Hazry tengok, MMD telan 2 biji panadol untuk tidur sebentar.

Sebelum tu, MMD dah inform kat reception yang MMD minta untuk check-out lewat sikit.

Dapatlah MMD tidur dalam 1-2jam dan Alhamdulillah, hilang rasa sakit2 badan. Nak kata suspect gastrik, baru je lepas makan.  Nak buat macam mana.... sakit datang tanpa diundang.


Bertolak balik ke Port Klang dengan selamat dan keesokkan harinya mulalah sibuk kembali dengan tugasan2 pejabat seperti biasa.

Sekian.  Tamat sudah cerita Singapore/Johor Bahru.  Cerita lain akan menyusul nanti.  Bila?  Entahlah...harapnya MMD dapat luangkan sedikit masa untuk mengemaskini blog ni.

As Salam.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...