Thursday, March 16, 2017

Berubat secara batin di Melaka

As Salam

Yeyyyyy.   Hari ini ada mood selak2 gambar2 lama.  Taklah lama sangat, beberapa bulan lepas je.

Nak dijadikan cerita, MMD dapat berita dari BIL MMD yang berada di Cheras tentang ada orang yang boleh sembuhkan pelbagai jenis penyakit termasuk patah tulang, lumpuh dan sebagainya.

Sudah tentu kita yang beragama Islam ni wajib percaya yang hanya Allah yang memberi penyakit dan hanya padaNya lah kita memohon disembuhkan dari penyakit.  Sekurang2nya kita mencari ikhtiar juga.

Maka, bergeraklah ke MMD sekeluarga ke Melaka dengan harapan dapat mencari bantuan untuk sembuhkan Hazry yang boleh dikatakan lumpuh separuh badannya.

Nak kata jauh sangat tempatnya tidaklah juga.  Sebabnya kami yang sentiasa tersasar jalan dan akhirnya sampailah ke tempat tujuannya.  Rpanya jalan terdekat adalah melalui Rumah Melaka jer.

Mak aiiiiiii.  Ramainya manusia tengah menunggu giliran untuk mendapat rawatan dan siap kena ambil nombor giliran lagi.  Malangnya nombor giliran untuk hari tersebut dah pun habis walaupun dah 200 ++ nbr sudah disediakan.

Bayangkan berapa lama lagi nak menunggu untuk mendapat rawatan.  Selepas berbincang dengan pembantu di situ, mereka suruh datang juga waktu malam.   Harap2 dapatlah mencelah kat mana2 untuk mendapat masa untuk dirawat.

Petang tu pun dah agak lewat dan kami bergerak ke rumah adik MMD yang tinggal di Taman Mas.  Memang dah tak jauh sangat pun.  Masuk rumah yang tak ada pemiliknya.  Buat macam rumah sendiri sebab adik MMD sekeluarga telahpun berangkat ke Pantai Timur bersama2 dengan ahli keluarga sebelah husbandnya.

Lepas Maghrib dan rehat sebentar, kami keluar semula untuk makan malam di restoran berdekatan.


Tak ada orang lagi masa MMD sampai.  Cepat je dapat makan. Siap makan semua, kami pun bergerak semula ke tempat rawatan dan masih ramai lagi orang yang menunggu untuk di rawat.

Ini salah seorang yang sedang mendapatkan rawatan.


Dapatlah MMD tengok seorang pakcik ni yang datang bertongkat.  Lepas di rawat dengan secara pegang, urut, tarik, sorong, henyak, elok je dia bangun dan berjalan tanpa tongkatnya lagi.   Sesiapa yang berhajat untuk mencuba, boleh jer hubungi pembantunya, Cikgu Latif 013-661 1847.

MMD letak Hazry bersama2 dengan pesakit yang berkerusi roda juga di bahagian luar rumah.   Akhirnya sampailah giliran sorang makcik ni untuk dirawat dan MMD ambil kesempatan untuk minta di tengok2 Hazry sekaligus.

Hazry di gosok2 di tangan dan kakinya dan katanya perlu datang beberapa kali lagi atau minum air rebusan daun2 herba terpilih dan beliau akan rawat secara batin dari jauh.

Ehmmmmmmm.... bak dengar secara batin ni....my beloved hubby macam tak berapa yakin sikit. Okaylah, setakat tu je la rawatan yang Hazry dapat selepas menunggu hingga hampir 1 pagi.

Balik semula ke rumah adik MMD dan tidur dengan nyenyaknya walaupun tanpa tuan rumahnya.  hahahaha.

Sekian.  Jumpa lagi.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...