Sunday, December 18, 2011

Baru cuti tapi dah back to school?

As Salam.

Sebelum sekolah cuti baru2 ni, dah dapat durian runtuh dari kerajaan Malaysia kan?  RM100 untuk setiap student. So, dapatlah RM200 untuk budget sekolah.

Macam biasa, MMD dah bersiap sedia awal2 tahun ni untuk kelengkapan pakaian sekolah untuk Hakim. Tiap tahun kena beli kasut baru, baju baru, seluar baru.  Budak tengah naik.  Saiz badan Hakim pun lebih tinggi dari MMD.  Kalau kasut tu..jangan haraplah boleh tahan untuk tahun hadapan, samada ketat atau terkoyak rabak.  Ganas betul pakai kasut.

Untuk Hazry pulak, MMD tak beli apa2 lagi bcoz MMD tak tau apa warna baju yg sekolah sediakan untuk budak2 OKU nanti.  Seluar dan kasut tahun lepas pun masih dalam keadaan baik lagi.  Tak rosak langsung.  Ye la, Hazry kan duduk di wheelchair je. 

MMD shopping kat Giant BBT je.  Dekat dan tak sesak2 lagi waktu ni.  Jangan tunggu dah nak bukak sekolah baru nak pergi, alamaknya pakaian sekolah ada saki baki je la.



MMD baru perasan, MMD ini agak awal juga buat persediaan especially untuk hari raya dan untuk sekolah.  Alasan terbaik untuk tidak pening2 bila last minute.

As Salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...