Monday, September 14, 2015

Almond London untuk anak London

As Salam.

MMD berbesar hati sangat2 mendapat kunjungan tetamu ni.  Bukannya selalu ada di Malaysia pada setiap hari raya.  Tahun ni dia dan anak2 kebetulan dapat balik beraya.  Sudah tentu meriah kat rumah keluarganya lebih2 lagi anak2 pun semakin membesar.

Masa kat Trg baru2 ni dah pun beraya bersama2.  Alhamdulillah. Sesekali berjumpa gamak bercerita. Salah seorang sepupu MMD yang tinggal di United Kingdom.  Ada seorang lagi sepupu pun berada di UK tapi tak balik beraya. Keluarga besar kat sana.

Kebetulan baru2 ni sepupu MMD, Syikin datang ke KL untuk menghadiri kenduri di Putrajaya.  MMD pun "paksa" dia datang ke rumah MMD ni.  Maklumlah, dia pun tak pernah sampai lagi ke sini.  Kunjungan bersama anak2 serta abang sepupu dan isterinya serta mak saudara MMD juga selamat sampai ke rumah MMD yang tak seberapa ni.

Sudah tentu MMD balik awal dari kerja untuk memasak.  Juadah pun simple2 je.  Ada masak lemak udang, sayur, ayam goreng dan yang paling laku sekali ialah ikan masin.  Ingatkan orang UK dah tak berapa makan ikan masin..hahaha.

My Mem besar yang baru sampai  ke Cheras sehari sebelum tu dari Trg serta keluarga adik MMD, Cik La pun buat rombongan datang juga.  Lagi gamaklah rumah MMD.

Rancangan Syikin yang nak bergerak balik dalam pukul 8pm akhirnya tertunda hingga hampir 11pm. Itulah kalau sesekali berjumpa memang tak ingat waktu dah........

Ha...tengok si comel ni.   Cantik kan?  Kacukan Melayu dengan orang Ireland. Sangat petah bercakap.  Lea pun masih malu2 nak speaking dgn dia ni.  Tapi masih lagi happy bermain bersama2 kat dalam biliknya. Macam itik dengan ayam pun ada juga.



Okay, jumpa lagi di lain entry.

Sekian.  As salam.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...