Wednesday, April 1, 2015

Bertukar kaki

As Salam

Baru balik dari Bandung, my beloved hubby buat perangai pulak.... Bukannya buat perangai jahat tau. Dia dah sibuk2 merungut pasal kereta bunyi agak kuat masa enjin dihidupkan. Maka dengan gigihnya kami berdua ke kedai ekzos yang tak jauh dari rumah.  Dalam 3-5km jugak la....

 


Maka hasil dari pemeriksaan tersebut, tengoklah apa yang telah membuatkan enjin kereta berbunyi agak kuat.  Ehmmmm....dawai2 halus yang berada di luar sebahagian paip ekzos dah reput dan tercabut pun.  Bocor katanya. Patutlah...Lepas nego dengan tokey kedai, terkeluarlah RM135.00 pada pagi tu.  Ok.  Selesai kes.

My beloved hubby tak puas hati lagi....Banyak betul kerenahnya hari tu....


MMD diajak ke Jalan Kapar, Klang.  Rasa2 dah boleh agak kalau ke arah sana.  Mesti nak cari kaki baru.  Memang betul pun tekaan MMD.  Singgah di kedai tayar yang pertama.  Tak banyak pilihan yang berkenan di hati.  Cabut dari situ.

Singgah pulak ke kedai yang kedua ni.  Sebelum ni pun ada tukar tayar kat sini juga.  Harga dan service nya pun ok.  My beloved hubby nak tukar cepat2 sebab tayar pun dah nak botak serta rimnya bengkok masa accident balik raya tahun lepas.  Walaupun kedai dah repair/masak balik rim sebijik tu, my beloved hubby rasa tak sedap hati untuk pakai lama2.

Yang keduanya ialah sebelum GST muncul.  Tayar & rim pun kena GST.  Lebih baik tukar cepat2.  Jimat sikit duit.


 
 


Lepas nego untuk trade in rim dan beli tayar & rim baru & service sana sini, terbang lagi RM2100.00 dengan riang gembiranya.  Gembiranya sebab rim dah dapat yang berkilat.  Silau mata MMD...hahahaha.

Kereta MMD dah pun bertukar kaki.  Ni nak pergi jalan jauh sikit.  Weekend ni nak ke Penang.  Dah pergi ke Penang 3D Art Museum? 

As Salam.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...