Friday, April 10, 2015

Zul's Burger - The biggest burger in Penang - Day 1 (part 2)

As Salam.

Sambung lagi cerita di Penang.  Lepas Isyak, bersiap2 untuk cari makan malam.  Hakim yang mulanya malas nak keluar dah dipaksa oleh my beloved hubby untuk ikut serta.

Tengok bunga api di luar bangunan hotel.  Ada konsert kat Padang Kota Lama.  Lea posing atas beca di depan hotel sementara tunggu my beloved hubby pandu kereta turun dari parking kat atas.



Tempat tujuan ialah untuk menikmati burger terbesar yang pernah dijual di Penang.  Dah masuk  program TV tak lama dulu. Dari hotel, kena turun ke Bayan Lepas tau...Ke Bukit Jambul.  Cari landmark Vistana Hotel dan Ideal CEO.  Masa jumpa Vistana Hotel, my beloved hubby tanya seorang  abang yang kebetulan nak ke tempat yang sama.  Senang je.  Ikut je kereta abang tu.  Kedai yang paling hujung di bangunan MPPP.

Dah sampai kat MPPP, my beloved hubby borak2 dengan abang yang tunjuk jalan tadi.  Rupa2nya orang Port Klang juga yang dah menetap lama di Penang.  Kecilnya dunia ni.

Dah alang2 nak cuba makan burger, MMD order burger yang paling mahal sekali.  Nah...MMD belanja makan burger terbesar di Penang.  Terliur tak????  Masa MMD sampai, tak berapa ramai yang menunggu.  Jadi cepat je dapat makan burger.  Semua nak bergambar dengan burger besar.

 
 
 
 
 


Nak potong burger tu kena potong macam potong kek gitu.   Patutnya MMD letak lilin sebatang kat tengah2 tu sebelum potong. Tebalnya lebih kurang 3inci. Puas makan.  En.Zul, ownernya ada bagitahu, jika seseorang tu boleh habiskan burger besarnya, boleh dapat hadiah RM100 dan burger tu pun dikira percuma.  Tak diberitahu berapa lama yang diberikan untuk menghabiskan burger tu.  Tak berapa berani nak sahut cabaran...tu yang tak tanya lebih2 tu.
 
 
Alhamdulillah, hajat my beloved hubby makan burger besar tu tercapai.  Siap posing dulu dengan ownernya. Ini senarai harga burger.

 
 

""Where the burgers being cook with full of loves".  Sesuai sangat dengan moto tu.  Semoga En. Zul terus sukses.

As Salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...