Friday, January 20, 2017

Singapore Trip - S.E.A. Aquarium - Day 2 - 10/12/2016

As Salam

Ingat tak masa MMD kata MMD keluar dari USS sebentar?  Ye, MMD satu family ke SEA Aquarium yang terletak tidak jauh dari USS.


Tiket ke SEA pun MMD beli dari ejen yang sama dengan harga RM64 untuk dewasa dan RM48 untuk kanak2.

Untuk keluar dari USS, pergi je ke pintu masuk tu dan petugas di situ akan chop/stamp pergelangan tangan atau atas tangan.  Nanti bila nak masuk balik, mereka akan gunakan scanner untuk pengesahan yang kita adalah pengunjung dari USS.

Di sini, tiada express lane.  Semua kena beratur tapi tak panjang mana pun, cepat je sampai giliran.

Sebelum sampai ke tempat tujuan, ada pameran dari beberapa negara.  Ok.  Layan dulu kat sini. Abaikan pose manja MMD di bawah ni.  ahhhakkkkk.



Nak tengok ikan, MMD kena gunakan lift untuk turun.  Masa kat sini, barulah ramai umat manusia.


Kat sini pun ada pameran Pokemon tapi kena lain bayaran.  SDG40 setiap orang.  Lea berzikir kat telinga MMD.  Sorry Lea, masa tak cukup nanti. Lagipun, ianya tiada dalam senarai lawatan MMD.



Tengok je lah gambar2 yang MMD ambil kat sini.  Tak kan MMD nak ceritakan secara details jenis2 ikan kan?  Takut nanti, ikan siakap jadi ikan selar pulak.  huhuhuhu.



 
 
 


MMD perhatikan, ada 2 lokasi yang menjadi tarikan di sini iaitu satunya dalam acara petugas memberi makanan kepada ikan2 dan juga acara bermain2 dengan tapak sulaiman. 



Lea tidak melepaskan peluang ni.  Nampaknya Lea tak takut pun untuk pegang tapak sulaiman.


Yang mencuri perhatian MMD ialah obor2 yang berbagai warna.  Tenang je bila tengok obor2 tu bergerak2. Antara yang MMD rekodkan.  Comel je kan?

video

Selepas keluar dari situ, Lea teringin pulak nak main lompat2.  Layanlah juga. Rasanya macam MMD bayar SGD7 untuk kanak2.

 

Muka budak terlebih happy !!!


Ini aksi bergambar yang digemari oleh Lea.  MMD jugak yang menjadi mangsanya.


Perut pun dah berkeroncong.  Mintak diisi.  Kami pun ke Malaysian Food Street.  Kat dalam tu hanya ada 2 outlet je yang Halal.  MMD dan my beloved hubby pekena nasi beriani dan Lea....jauh merantau, nak makan roti canai jerrrrr.

 
 

Dah kenyang.  Alhamdulillah.  Masa untuk masuk semula ke USS untuk menghabiskan misi yang tertunggak sebelum tu.

Boleh baca entry sebelum untuk untuk kesudahan di USS.

Okay.  Jumpa lagi nanti.  Ada tempat menarik lagi yang MMD lawati semasa di Singapore.

1 comment:

Jessica Abdul said...

Salam Sejahtera! Jika ingin dapatkan tiket masuk SEA AQUARIUM pada harga murah, sila hubungi saya. Boleh beli & BOOK awal. Harga promosi: SGD 35/MYR 112 sahaja (Adult) dan SGD 25/ MYR 80 sahaja (CHILD). Tiket original OPEN DATE 3 bulan valid dari tarikh beli. Lawati LOVE TRAVEL facebook page juga di >>> www.facebook.com/lovetravel86 // Terima kasih. Jessica (whatsapp: +6012-7760219) Email: jessica.travel8686@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...