Monday, February 1, 2016

Tak nak balik rumah! Jom ke Hotel Seri Malaysia, Bagan Lalang 02-03/01/16

As Salam.

Perjalanan balik dari Lukut masih melalui laluan yang sama semasa datang iaitu melalui Sepang.  Anak2 semua dah tidur akibat kepenatan dan kepanasan.  Dalam dok berborak dengan dengan my beloved hubby, tau apa yang my beloved hubby tanya?

Nak singgah Labu Johnson semula ke nak singgah Avani Sepang Gold Coast? Aikkkk!!!!  Tak puas holiday lagi?  Katanya sebab Lea kempunan tak dapat mandi pool di apartment tadi.  MMD dok berfikir sendiri, kita cari chalet2 yang murah2 je la.  Boleh mandi kat pool di Avani.  Boleh tunjuk membership card je.

Bila dah nak sampai ke simpang samada terus ke Sepang atau ke kanan untuk ke Labu Johnson/KL, my beloved hubby tanya lagi.  MMD pun jawab, terserah lah.......  my beloved hubby terus je perjalanan untuk ke Sepang.  Hahahahaha.

Dalam duduk tengok2 chalet di tepi2 jalan yang kecil menghala ke Avani tu, my beloved hubby terus je tanpa perlahankan kereta.  Nampak gaya macam nak ke Avani je ni dalam hati MMD.  Bila sampai kat area pantai,  mak aiiiii.  Banyaknya kereta dan ramainya manusia.  Malas nak masuk Avani untuk tanya.  Sure dah penuh ni.  Lagi2 bila walk in last minute macam ni.  Terus belok ke kiri untuk ke Hotel Seri Malaysia. 

Alamatnya:

Lot 979 & 980, Pantai , Sg Pelek 43950 Bagan Lalang Sepang Malaysia, Malaysia  
 
Ada bilik deluxe yang terakhir tapi kat 1st floor. Nasib baik ada family room di ground floor.  RM236.00.  Mahal sikit dah tentu.  Ok.  Check in.  Orang yang paling gembira sudah tentulah Lea.  Cepat2 dia suruh my beloved hubby bukakan pintu kereta belakang dan keluarkan kotak yang berisi peralatan2 renangnya.  


Masuk je ke bilik, Lea cepat2 sarung baju renangnya dan minta my beloved hubby temankannya ke pool.  MMD selesaikan urusan dengan Hazry dan diri sendiri dulu.  Lepas tu barulah MMD ke pool, take over dari my beloved hubby.  Kena alihkan meja untuk bersolat.  Baru lega sikit ruangnya.

Macam biasa, Lea dan Hakim memang tak akan lepaskan peluang untuk mandi di pool.  Ramai juga pengunjung di sini.  Dah petang, apa lagi nak di buat.  Dah tentu terjun masuk pool lahhh. Layan anak2. Hazry menjadi peneman setia MMD.  Sesekali menjerit2 bila dia tengok Lea dan Hakim bergembira dalam pool.  Hakim ni kuat mengusik Lea.  Lea pulak kuat mengadu pada MMD dan kuat merajuk.  Kejab lagi baik pulak dengan abangnya.  MMD tak hairan pun bila dia mengadu pada MMD.  Ye la Ye la.  Biasa macam tu la MMD cakap.


My beloved hubby ada ronda2 kat dalam kawasan hotel ni.  Kat dewan makan ada juga menyediakan masakan panas jika ada orang order.  Dah petang pun dan anak2 sibuk mandi.  Dah tak ingat nak makan pun mereka.  Lagipun malam nanti nak keluar jugak.

Lepas Maghrib, kami pun keluar dan arah ke pantai.  Kiri dan kanan banyak kedai2 makan makanan laut.  Kali ini kami ke arah kanan, kalau ke kiri ke arah Avani.  Pernah makan di restoran yang di sebelah kiri.  Kami makan di RM Serai D Bagan.  Harganya pun berpatutan.  Masakannya pun sedap.  Antara masakan yang MMD order kat bawah ni.

Sejak dari hari ni, Lea dah mulai menyukai makanan laut.  Biasanya dia makan ikan saja.  Sekarang dah pandai & suka makan lala, pepahat, sotong, kerang.  Semua ni MMD bagitahu kat dia yang adik-beradik kerang tapi lain2 bentuk.  Tiap kali pergi beli barang dapur, mesti diingatkan pada MMD agar belikan sekali makanan kesukaan barunya tu.


Selepas sarapan pagi keesokan harinya, Lea dan Hakim terjun pool lagi.  MMD layan tengok TV dengan Hazry.  Dah pukul 12tgh barulah mereka berdua balik ke bilik.  My beloved hubby kata, hanya tinggal mereka berdua je kat pool.  Apa tidaknya, orang dah check out.  Lepas siap2, kami pun beransur untuk check out juga.  Tengok parking lot kat luar.....wahhhhh...kosooooooooong!!!  Ada 3-4buah kereta je. Patutlah receptionist tak kejar kami untuk check out.  Dah tak ada pengunjung pun.  Esok kan dah mula bersekolah.
 
 

Tengok muka Lea yang dah gelap.  Lepas mandi laut sehari sebelum tu, sekarang mandi kat pool pulak hingga tengahari.

Puas hati melayan anak2.  Tamatlah sudah 3H2M kami dari Port Dickson hingga ke Sepang pada awal tahun 2016.  Tunggu lawatan kami ke negara jiran pulak pada akhir Feb 2016 nanti.

Selamat melayari bahtera persekolahanlah pulak ye Cik Lea.  

As Salam.  Jumpa lagi nanti.  Jangan lupa terus menyokong blog MMD ni.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...