Tuesday, February 2, 2016

Jom merentas

As Salam

Hari Sabtu lepas, 30/01/16, awal2 pagi MMD kejutkan Lea. Sehari sebelum tu MMD dah sign surat kebenaran untuk dihantar ke sekolahnya.  Malangnya MMD terlepas pandang akan waktunya.

Terkebil2lah si budak Lea bangun tapi bersemangat betul.  Tak perlu nak kejutkan banyak kali untuk bangun dari katil. 

Siap sarapan dan my beloved hubby dah siap2 untuk hantarnya ke sekolah.  Jam masa tu pukul 7.30pagi.

Macam biasa, hari Sabtu MMD tidak bertugas.  Hanya tukar profession jadi suri rumah tangga sepenuh masa pada hujung minggu.

Dah pukul 9.00pagi, my beloved hubby belum balik2 lagi.  Ehmmmm.  Apa yang terjadi ni?  Lama betul menghantar Lea.

Pukul 9.30pagi barulah my belvoed hubby muncul.  Katanya Lea siap tidur lagi dalam kereta sementara menunggu acara bermula.  Rupa2nya senamrobik bermula pada pukul 8.30pagi dan acara merentas desa bermula pukul 9-9.30pg.  Ohhhh...patutlah.

Pukul 11pagi my beloved hubby pergi semula ke sekolah untuk menjemput Lea balik.  Dari dalam kereta, Lea bermuka sedih.  Ni mesti kalah, berkata MMD dalam hati.  Biasanya Lea kalau dia tak menang apa2 hadiah dalam apa2 acara, mukanya nampak sedih tu berlipat kali ganda.

Tiba2 dia tunjukkan medalnya.  Wahhhhhh, dapat tempat ke-7 untuk acara merentas desa bagi darjah 3 bahagian pelajar perempuan.  Tahniah ye Lea sayang....
 

Hari ni, medalnya dah siap2 tergantung di dalam biliknya.  Tersusun cantik bersama2 dengan medal2nya yang dimenanginya sejak dari tadika.

Sekian cerita merentas desa anak dara MMD untuk kali ini.

Jumpa lagi di lain siaran.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...