Friday, February 20, 2015

Klia2 camera LBJ

As Salam

Hari ni masih bercuti kan?  Jumaat.

Plan mengejut dari my beloved hubby malam tadi ialah untuk melawat kakaknya di LBJ.  Since MMD pun tak ada plan ke mana2, jadi MMD pun ON je.

Dalam perjalanan ke LBJ (Labu Johnson), plan bertukar ke Klia2 dulu.   Maklumlah sejak Klia2 dibuka, kami semua belum lagi menjejakkan kaki kami ke sana lagi.  Last sekali ke airport pada Feb 2014 di LCCT untuk ke Kuching.

Banyak tujuan juga untuk ke Klia2. Pertama ialah untuk check parking rate di sana.  Ini yang MMD jumpa.

1-3 jam  RM4.00/jam
4-6 jam  RM3.00/jam
7-9 jam  RM3.00/jam
10 jam seterusnya RM2.00/jam
Harian (max) RM46/sehari
Motosikal RM1.00/sekali masuk
Kehilangan kad RM50.00

Kalau nak park di Tune Hotel pun murah juga, RM36/sehari tapi di kawasan terbuka dan kena menapak pulak ke terminal, sedangkan di Klia2, ada tempat terbuka dan juga di dalam bangunan.  Paling penting, ada CCTV dan agak terjaga keselamatannya.

Kedua ialah untuk check kadar tukaran wang asing.  Malangnya rate di airport agak mahal berbanding masa MMD tukar di Giant Klang. Rate antara RM323 - 326 untuk Rp1juta.  Sedangkan MMD tukar baru2 ni hanya RM292.00 je.  So, MMD akan tukar lagi di Giant la.

Sambil2 melawat kawasan, MMD akhirnya terbabas dengan membeli camera Nikon Coolpix P600, standard accessories siap dengan tripod, memory card 32gb, bag , screen protector dan bateri tambahan 4800mAh dengan harga RM2.2K.  Tak tahulah mahal ke tak.  Sebenarnya dah lama teringin nak beli camera yang canggih sikit tapi asyik tertangguh2 je.  Kali ni, menjadi pulak dek sokongan dari my beloved hubby dan Hakim.



Posing sana sini kat dalam airport.  Klia2 ni ibarat airport dalam shopping mall.  Sediakan duit je la...


Masih dalam mood Tahun Baru Cina.  Sana sini merah menyala.

Selesai urusan di Klia2, kami pun bergerak ke LBJ.  Singgah makan nasi ayam di persimpangan ke LBJ.  Sedap.  Lupa nak ambil gambar.  Lapar punya pasal.

3 jam berada di rumah kakak my beloved hubby, makan2, sembang2, terlelap mata dan tiba masa untuk berangkat balik ke Port Klang.  Trip pendek dan padat.

 As Salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...