Wednesday, February 18, 2015

Jutawan di petang Tahun Baru Cina

As Salam

Hari ni balik awal dari office.  Maklumlah, esok dah cuti Tahun Baru Cina.  Cuti panjang juga kali ni, dari hari Khamis hingga Ahad.  MMD sekeluarga tak merancang bercuti ke mana2pun pada minggu ni.

MMD dah minta my beloved hubby siapkan anak2 untuk ambil MMD dari office dan bawa mereka berjalan2 kat area Bukit Tinggi je. Makan, tengok2, jalan2, makan.  hehehe. Berapa kali makan tu?

Tempat pertama singgah ialah di lokasi deretan jualan makanan di Bukit Tinggi.  Anak2 nak makan rojak serta cendol.  Macam biasa, MMD akan order makanan dan makan dalam kereta je.  Tokey rojak dah tahu dan biasa dengan MMD sekeluarga.  Sejak dari tempat yang lama iaitu di tepi pagar Giant hinggalah ke lokasi baru ni.  MMD tetap makan dalam kereta walaupun ada disediakan kerusi dan meja di tepi vannya.

Sedap rojaknya.  Terbaik....


Tempat tujuan seterusnya ialah ke Tesco pulak.  My beloved hubby nak beli peralatan elektrik, nak baiki soket di bilik Hakim yang dah rosak.  Nak shopping pun tak terasa terdesak sangat.  Jalan santai2 je dengan anak2.  Lagipun MMD baru lagi shopping barang2 dapur di NSK Kg Jawa.

Kemudian kami singgah ke Giant pulak.  Ini permintaan MMD.  MMD nak tukar duit di money changer.  Tukar sikit2 dulu sebelum minggu depan tiba.  Wahhhh...jadi jutawan segera sekejap.


Perjalanan santai hari ni diakhiri dengan makan malam di Kedai Kak Long di hadapan stesen bas Port Klang.  Macam biasa, pilihan sekeluarga, Western Food.

Alhamdulillah.  Esok bercuti di rumah sahaja.

As Salam.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...