Wednesday, November 27, 2013

Under age maid

As Salam

Dah 2 tahun rasanya MMD ketiadaan pembantu rumah.  Semuanya kena buat sendiri.  Nasib baiklah ada bantuan dan sokongan dari my beloved hubby dan anak2.  Semua ada tugas masing2.

Kalau abang Hakim, dia dah tahu bila untuk kemaskan meja selepas makan, buang sampah dan sebagainya.  Waktu petang selepas kelasnya, dia ditugaskan untuk menjaga adik2 kat rumah.  Boleh diharap juga untuk menukar diapers Hazry, mandikan atau basuh berak Hazry.  Kalau budak2 sebayanya, belum tentu lagi sanggup buat semua tu.  Terima kasih abang...

Lea pulak dah tahu untuk menyusun bantal2 atau kusyen selepas digunakan.  Susunan dan cara letaknya macam yang MMD selalu buat.

Malam baru ni, Lea terlebih rajin bila my beloved hubby vacuum karpet.  Dia tak sabar2 untuk membantu ayahnya.  Tengoklah bila dia buat kerja...Boleh ganti maid Indon je. ha ha ha ha.



Belum habis ruang tamu di vacuum, terus bungkam atas kerusi.  Penat sangat....

MMD kurang suka untuk guna karpet lama2.  Agak sensitif bila baring2 dan kulit cepat gatal.  Itulah pasalnya MMD suruh my beloved hubby vacuum bersih2 untuk digulung dan simpan dalam stor.


As Salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...