Tuesday, November 5, 2013

Salam Maal Hijrah 1435

As salam semua readers MMD.

Ada ke yang datang baca?  or MMD sendiri baca entry sendiri ahak...

Sempena menyambut Awal Muharram hari ini, MMD ingin menyusun sepuluh jari meminta maaf jika ada sebarang entry yang telah di published di My Mom's Diary ini menyinggung mana2 pihak.  Yang buruk itu datangnya dari kekilafan MMD dan yang baik tu semuanya datang dariNya.

Tiada aktiviti istimewa hari ini selain dari berlonggok2 dengan anak2.  Layan cerita kartun yang Lea sedang pegang remote controlnya.

Sebelum hujung minggu lepas, sempena bakal menyambut cuti Hari Deepavali pada hari Sabtu 02/11/13, MMD dengan tekunnya bersama2 dengan my beloved hubby re-adjust akurium ikannya.  Sebelum ni berada di dalam rumah.  Dek kerana MMD selalu membebel kat my beloved hubby yang MMD dah bosan dengan kedudukan kerusi di ruang tamu, pukul 11.30mlm my beloved hubby ajak alihkan akurium tu.

Yang sebenarnya, pada awalnya hanya nak gantungkan gambar family MMD di dinding je.  Tapi bila dah start sesuatu, terus diajaknya MMD alihkan akurium tu.  Biar betul cik abang??? Tengok jam tu, dah pukul 11.30mlm tau?  Esok I nak kerja tau?  My beloved hubby kata...tak nak tak pe la...biarlah kerusi ini berkampung kat tempat yang sama je la...Ok la...terhegeh2lah MMD siapkan penyapu, kain basah bagai...habuk pun banyak.

Hasilnya, akurium pun berpindahlah ke luar rumah.  Letak kat tepi dinding bersebelahan dengan rumah jiran.  Sakit tangan2 dan belakang kami berdua.  Walaupun akurium tu hanya ada separuh je airnya, beratnya ya rabbi....Ikan dah dapat rumah baru, MMD pun dapat pandangan mata yang baru.  MMD letak kerusi dengan L position.  Luas pandangan!!! Urusan siap dlm pukul 3pg. "Beleh" mata MMD..

MMD sebenarnya tak berapa suka tengok barang perhiasan/perabut terlalu sarat dalam rumah.  Dahlah termasuk dalam kategori malas nak menyapu, jika ditambah pulak dengan banyak barang2 perhiasan, lagilah bertambah penyakit malas tu.  Bukan apa, kena alih2 barang untuk menyapu tu yang menjadikan kerja senang jadi lambat.  Maklumlah, MMD mana ada bibik.  Boleh dikatakan hanya ada basic perabut je kat rumah MMD ni.

Menceceh panjang pulak MMD hari ni.


Gambar masa raya kat rumah my Mem Besar di kampung  baru2 ni. Nampak senget kan?  Tapi sebenarnya tidak, sebab MMD snap dari angle tepi.  Jangan betulkan mata anda.

As salam semua dan Salam Maal Hijrah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...