Friday, March 18, 2011

Tropical Spice Garden & Penang Butterfly Farm - Jan 2011

As Salam

Selepas ke War Museum, kami ingat sempatlah ke Butterfly Farm di Balik Pulau, tapi dok asyik singgah sana-sini, akhirnya tak kesampaian nak masuk ke Butterfly Farm.

Tapi enjoy gambar2 yg MMD snap di Tropical Spice Garden & kat luar Butterfly Farm.






Aktiviti ni tak sesuai untuk family MMD kerana terpaksa menaiki bukit. Hazry berkerusi roda dan bcoz of that, kami cancel the visit.  Just snap beberapa keping gambar je.



Singgah makan pulak kat tepi pantai Feringgi sambil mencuci mata, couple mat saleh sedang meronda pantai dengan baju yg kurang kainnya..ha ha ha. Tak leh upload !!!








Akhirnya sampai juga ke Butterfly Farm even dah tak boleh masuk.  Lewat tiba 30min je. At least, sampai dan kenal lah juga tempatnya.


Sebelum ke sini, MMD singgahlah juga ke Orchid Garden....kesian betul tempatnya.  Hidup segan mati tak mau.  Hinggakan kamera MMD pun tak lalu nak ambil gambar. Kami jumpa jugalah owner kat situ. Chinese couple yg dah lebih separuh abad umurnya.  Katanya, tempat tu dah nak dijual.  Lagipun, tak ada orkid yang berbunga pun untuk menarik perhatian pengunjung. Penuh dengan semak samun.  Adalah anak2 orkid yg tak sampai 2 inci nak dijual dengan harga lebih dari RM50.00.  Mak aiiii..mahal betul. My hubby said...lupakan lah...

As Salam.

2 comments:

mykhalis said...

hehe.. biasalah..kalau dah berjalan mesti ada tempat yang kantoi nye.. akak datang bukan musim bunga orked kot

ahdiyah said...

salam khalis..orkid berbunga tak kira musim tapi yg kat situ, langsung tak ada yg berbunga. hanya ada anak2 orkid yg disemai je. harapan nak tambah koleksi orkid kat rumah punah hancur berderai. tapi jimat lah budget nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...