Thursday, January 11, 2018

Bantuan Sihat Selangor

As Salam

Siapa yang berasal dari Selangor?  Angkat tangan cepat2.

Selepas sahaja urusan pembayaran yuran sekolah Lea baru2 ni, MMD terus ke Tingkat 4, Unit Perancangan ekonomi Negeri, Bangunan SSAAS, Shah Alam. Tujuannya bagi memastikan borang permohonan untuk Hazry sampai awal untuk tahun 2018.

Lea di hari pertama persekolahannya bagi tahun 2018.  Belajar rajin2 ye Lea sayang!! Dah tahun 5 dah.  Dah tak boleh banyak main2 sangat dah.



Rupa2nya, tahun ni, permohonan boleh dilakukan secara atas talian sahaja.  Terima kasih pada Cik Priya yang sudi untuk mengemaskini butir2 peribadi Hazry bagi pihak MMD dan hanya mengambil dokumen2 sokongan yang perlu sahaja.  Lagipun, Hazry pernah menerima bantuan pada bulan Aug 2017 sebelum ni.  Kali ini hanya sekadar mengemaskini untuk bantuan bagi tahun 2018.

Antara bantuan yang beri keutamaan adalah:
1. Dialisis buah pinggang
2. Katarak mata
3. Pembedahan kecil
4. Kaki palsu
5. Lain2 permohonan.  Hazry memohon di bawah kategori ini terutamanya bagi menampung keperluan diapers hariannya yang agak banyak.



Tolong war2kan kepada yang memerlukannya.  Sila layari: bantuansihat.selangor.gov.my atau hubungi terus Cik Priya yang budiman ni di talian 03-5544 7099.

Semoga bantuan kecil/sedikit informasi dari MMD ini boleh membantu sedikit sebanyak kepada yang layak.

Pertama kali MMD singgah di  SSAAS ni walaupun dah bertahun menetap di Selangor.



Sekian.  Jumpa lagi di lain entry.

As Salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...