Thursday, September 29, 2016

Pantas matematik dengan teknik ROYA

As Salam



Baru2 ni MMD telah mendaftarkan Lea untuk mengikuti seminar 1/2 hari yang dianjurkan oleh EDUPRO Tech yang bertempat di Dewan Seminar, Masjid Bandar Diraja Klang pada 24/09/16 bermula pada pukul 8.30pg.   Seminar terbuka kepada anak2 yang berumur antara 8-15 tahun.

Malam sebelum tu Lea dah berbisik2 dengan MMD yang dia rasa malu sebab tak ada kawan2nya.  MMD bagitahulah yang semua budak2 yang datang pun belum tentu datang dengan kawan2 mereka sekali. Jadi, berkenalan dan dapatkan kawan2 baru.

Awal pagi dah bersiap sedia dan MMD hantar naik ke dewan seminar dan tinggalkan saja Lea di situ.  Bayaran RM69.00 dah dibuat sehari sebelum tu. Lea antara yang terawal sampai.


MMD serta my beloved hubby pecut ke Cheras untuk mengambil stok DVR kereta untuk jualan MMD.  Ada yang berhajat ke?  Meh sini....murah2 je.  Boleh juga wasap nombor ni. 012-3969694.


Dalam pukul 12tgh, MMD dah siap menunggu Lea di ruangan solat di luar dewan seminar.  Rupa2nya ramai juga yang menghadiri seminar ni.  Ada ibubapa yang beriktikaf di sini sementara menunggu anak masing2.  Ada yang datang sejauh Cyberjaya.

MMD perhatikan ada juga anak2 yang diajar secara 1 to 1 dengan tenaga pengajar bagi memberi penjelasan yang lebih baik kepada anak2 untuk menggunakan teknik ROYA ni.



Secara ringkasnya, teknik ini adalah cara mudah untuk mendapatkan jawapan bagi aturan darab dalam matematik dengan menggunakan jari2 bagi sifir 1 hingga 9.

Formula2 juga diberikan kepada anak2 serta 1 sampel jari2 untuk memahirkan lagi pengetahuan darab ini.  Penerangan ringkas dari pemilik teknik ROYA kepada ibubapa.



Selepas seminar berakhir, semua anak2 diminta untuk bergambar dan Lea dengan gembiranya menunjukkan hadiah yang diperolehinya kepada MMD dalam acara siap cepat memberi jawapan.


Setiap waktu terluang terutamanya malam, Lea akan meminta bantuan MMD untuk memahirkan lagi teknik ni bagi menyemak jawapan yang diberikan samada betul atau salah.

Boleh dikatakan teknik ini memang dapat membantu anak2 yang kurang mahir dalam ilmu darab dan dibuat dengan cara yang ringkas dan seronok. Ada teknik penumbuk, teknik cermin dan juga teknik berdoa bagi setiap jenis sifir 1 hingga 9 tu.

Bagi sesiapa yang ingin menghantar anak2 mempelajari teknik ROYA ni, boleh saja hubungi 017-3762273.

Sekian, terima kasih.  Jumpa lagi di lain hari.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...