Tuesday, May 21, 2013

Hari pekerja, hari berkebun

As Salam

Hari orang bercuti sempena hari pekerja, MMD meredah ke nursery. Cadangan asalnya mencari anak pokok anggur.  Dah 3-4 tempat di area Port Klang MMD redah tapi tak ada satu pun yang menjual anak pokok anggur.

Tiba di satu nursery di Simpang Empat Teluk Pulai, MMD terus tertarik pada pokok longan. Pokok yang tak sampai 3 kaki tu dah mula berbunga.  Terus MMD beli bersama2 dengan 2 pokok rambutan anak sekolah dan juga sepohon cili api.  Pokok cili ni MMD buat sebagai pokok hiasan di atas meja batu.



Nak tengok?  Nak tengok?

Jom, cuci mata kat sini.  Dah siap MMD tanam pokok longan di dalam pagar kawasan rumah dan anak pokok rambutan di luar kawasan rumah.




Harap2 MMD sekeluarga dapat makan hasil pertamanya tak lama lagi.  Doakan pokok2 ini membesar dengan sihat walafiatnya.

Sekarang ni, 2 pokok mangga MMD sedang berbunga dan berputik dengan meriahnya.  Tengok dahannya dah nak sampai ke tanah gitu. Tak sampai sejengkal lagi ke tanah.




Jambu madu MMD dah menghasilkan buah yang agak banyak kali ni.  Ini sebahagian dari petikan MMD baru2 ni. Manis rasanya.  Alhamdulillah atas rezekiNya kepada kami sekeluarga.

Enjoy dan as salam.







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...