Friday, February 6, 2015

Kahwin bertingket-tingket

As Salam

Hari ni MMD rasa badan tak berapa sihat.  Actually, sejak dari semalam pun, tapi malas nak gi ambil MC.  Kalau ada MC pun, kiranya memang sakit kuat sangat hingga tak dapat bangun barulah ke klinik. Selama MMD bekerja di syarikat sekarang ni, boleh kira dengan jari je berapa kali MMD ada submit MC ke HQ selama 10 tahun ni.  Boleh dapat anugerah MC tersikit.  Hahahaha.

Kerja pun kurang hari ni.  Tak seperti biasa, kalau hari Isnin, Jumaat, sehari sebelum atau selepas cuti, memang kerja banyak gila.  Macam tahu2 je yang empunya badan tak berapa nak sihat.  Jadi MMD pun curi tulang la sikit ni.  Saje2 nak update beberapa wedding yang MMD attend baru2 ni.  Ada juga yang akhir tahun lepas.


Bermula dengan majlis akad nikah dan kenduri kahwin anak saudara sebelah my beloved hubby.  Tahniah untuk Shahril dan Nurul Hana.  Majlis akad nikah dan sanding di sebelah malamnya dibuat di tempat yang sama di Shah Alam dan majlis sambut menantu di Klang.









Lea seolah memakai bunga di kepalanya.  Yang sebenarnya adalah bunga manggar untuk budak2 yang di penuhi dengan gula2.

Next wedding adalah anak lelaki kepada big boss MMD tempat MMD kerja. Majlis di buat di 2 tempat, iaitu di dewan di taman perumahannya di Ara Hill, Ara Damansara dan juga di hotel.  MMD di jemput untuk kedua2 majlis tersebut. Tahniah untuk Eugene dan Su Ying.


Hidangannya pun sedap.  Siap ada kambing panggang lagi.  MMD tak makan kambing, hanya my beloved hubby je yang bedal.  hehehe.

Untuk majlis di The Royale Chulan Hotel, Damansara,  hanya ada 2 couple Malay je yang di hadir iaitu MMD dengan my beloved hubby serta ex staff serta hubbynya.  Ex staff tu memang dah banyak tahun juga la bekerja di HQ.  Makanan pun sedap2.  Tapi yang paling best bila my beloved hubby tolong habiskan ikan stim.  Tengok tu, siap makan dengan tangan lagi.

 



Wedding seterusnya jiran kat rumah MMD yang diadakan di Crystal Crown Hotel, Port Klang.  Banyak pilihan makanan dan MMD tak sempat nak ambil gambar, semua dah masuk perut. Cantik pelaminnya.


Lea nak pakai baju santai2 je.  Ikut je la...

Paling terbaru, MMD hadiri majlis kahwin anak Dato Kumar, salah sebuah syarikat yang provide logistic service kepada syarikat MMD, diadakan di Midlands Convention Centre di Shah Alam.  MMD serta hubby duduk di meja bersama2 dengan kenalan Kastam.  My beloved hubby kata, sedap juga makanannya, tapi pada MMD biasa2 je.  Masakan bertemakan India, tapi yang penting halal.  Lagipun, perutnya lapar sangat2, majlis start agak lewat.


Sekian dulu cerita nikah dan kahwin.  Cerita kahwin adik bungsu MMD pun belum up lagi.

As Salam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...